تماس با ما 09036552500 بذر یونجه نیم کیلویی خوراکی و کاشتنی

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


کاشت پاییزه یونجه:

در شهریور ماه بسته به سرد سیر یا سرد معتدل بودن منطقه کاشت به ترتیب در اوایل یا اواسط ماه انجام می شود.

کاشت بهاره یونجه:

از نیمه دوم اردیبهشت ماه به بعد بسته به رفع سرما کاشت می شود. عمق کاشت بذر یونجه در خاک های مختلف متفاوت است. هر چه خاک رسی تر و سنگین تر باشد در عمق کمتر و هرچه خاک سبک تر و شنی تر باشد عمق کاشت بذر بیشتر خواهد شد.

در موقع کاشت بذر باید توجه شود که بذرها به طور یکنواخت پخش گردد. همچنین فاصله کاشت و پاشیدن یونجه بسته به هدف تولید یونجه (علوفه ،تولید بذر) تفاوت میکند. میزان آب مورد نیاز یونجه تابع عوامل زیادی از جمله میزان تبخیر و تعرق، حاصلخیزی خاک محل کشت گیاه، گونه های مختلف یونجه و همینطور شرایط رشد گیاه می باشد.

روش های آبیاری گیاه یونجه می تواند شامل: غرقابی ، ردیفی یا نشتی ، بارانی و زیر زمینی باشد.

زمان برداشت یونجه:

در مورد زمان برداشت یونجه می بایست دقت نمود و زمان مناسب را تشخصی داد چرا که برداشت دیر هنگام تاثیر نامطلوبی بر کیفیت یونجه دارد. حتی برداشت زود هنگام نیز تاثیری نامطلوب بر کمیت و کیفیت و افزایش عمر محصول خواهد داشت. گیاه یونجه طی چند نوبت ممکن است برداشت گردد که به آنها چین می گویند.

زمان چین اول زمانی است که 50تا 75 درصد مزرعه به گل نشسته باشد. در چین های بعدی این عدد کمتر می گردد و زمانی که 10 درصد مزرعه به گل نشسته باشد زمان برداشت است. در زمان برداشت یونجه بهتر است دقت شود که برداشت از 10 سانتی متری خاک انجام گیرد در غیر اینصورت به اندام های گیاه که مسئول تولید ریشه و ساقه و برگ برای چین بعدی هستند آسیب وارد میگردد. (نقطه ترمیم یا دترمیناسیون)



- پیشگیری و درمان سرماخوردگی

دانه های یونجه به پیشگیری و درمان سرماخوردگی کمک می کنند، زیرا این دانه ها حاوی آنتی اکسیدان های فراوان بوده که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند و همچنین، احتمال ابتلا به عفونت و ویروس ها را کاهش می دهد. علاوه بر این، مصرف جوشانده بذر یونجه سبب تسکین علائم سرماخوردگی از جمله گلو درد و سرفه می شود.

- کمک به کاهش وزن

دانه های یونجه سرشار از پروتئین و فیبر هستند که به نوبه خود باعث ایجاد احساس سیری شده و از پرخوری و مصرف بیش از حد کالری جلوگیری می کنند. علاوه بر این، یونجه کم کالری است و باعث کاهش وزن اضافه می شود. شایان ذکر است که فیبرهای وجود در این دانه ها، ترشح هورمون گرلین (ghrelin) که محرک احساس گرسنگی می باشد را مهار میکند

- کاهش سطح کلسترول

دانه های یونجه حاوی مقادیر زیادی از ترکیبات گیاهی ساپونین (saponin) است که سبب کاهش میزان جذب کلسترول در روده می شوند. بنابراین، مصرف آن به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند، به طوری که یک مطالعه نشان داده است که مصرف 40 گرم بذر یونجه، سه بار در روز، باعث کاهش 17 درصد از کلسترول کل و 18 درصد از کلسترول بد خون (LDL) بعد از 8 هفته می شود.



برچسب ها: خرید بذر یونجه , خواص بذر یونجه , خرید بوینجه همدانی , خرید یونجه خرواکی , جوانه یونجه , خرید بذر گیاهان دارویی , عطاری مارکت کرج , پیج عطاری ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


windowsmoviemakerrus1400/10/18 ساعت 0:43
Site Top News
ارسال پاسخ

ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط