تماس با ما 09036552500 دارفلفل اصل نسابیده هندی 75 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 62000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


اسامى گوناگون دار فلفل

در فـارسـى بـه فـلفـل دراز شـهـرت دارد . خـود فـلفـل در زبـان يـونـانـى بـه ارنـيـتـس مـعـروف اسـت . در هـنـد بـه آن بـلبـل مـى گـويـنـد. فـلفـل مـويـه ، فـلفـل مـوى ، فـلفـل مـون ، فـلفـل مـونـه و فـلفـل مـونـيـه از اسـامـى ديـگـر ايـن گـيـاه اسـت . دار فلفل در زبان عربى به عرق الذهب شهرت دارد .

ار فـلفـل در زبـان بـنـگـالى به pipool، در زبان چينى به biba، در زبان هلندى به peper langwerpig، در زبـان انـگـليسى به jaboranda يا papper long، در زبان اسـتـونـى بـه pipar pikk، در زبـان فرانسوى به long pover، در زبان آلمانى به pfeffer langer، در زبـان گـجـرات بـه pipara، هندى به pipli، در زبان مجارستانى بـه bors bali، در زبان اندونزيايى به bali cabe، در زبان كانادايى به hippali، در زبـان مـراتى به pimpali، در زبان سوئدى به langpeppar، در زبان تايلندى به phrik، در زبان اردو به pipul، در زبان ويتنامى به bat tat مشهور است .

طبیعت:گرم

مفید برای آفتاب زدگی و نزله های روده ای و درد معده ، تقویت نیروی جنسی و افزایش اسپرم ، کرم کش ، مقوی معده ، جهت خوش بویی دهان ، تقویت بینایی

تركيبات شيميايى دارفلفل

رصد اسانسى با بوى مطبوع ولى با طعم گرم و سوزاننده است . قسمت اعظم اين اسانس را نـيـز فـلانـدرن و كـدى نـن تـشـكـيـل مـيـدهـد . در فـلفـل علاوه بر اسانس ، نوعى رزين مـحـلول در اتر و الكل ، با طعمى سوزاننده ، يك آلكالوئيد به نام پى يه اين نيز وجود دارد . مقدار درصد مذكور در ميوه فلفل سفيد زيادتر است .

نسخه هاى شفابخش دار فلفل

1 - درمان شب كورى و تقويت قواى بينايى با دارفلفل

شـب كـورى دارنـد يـا چـشـمـانـشـان ضـعـيـف شـده اسـت چـنـانـچـه كـمـى مـيـوه دار فـلفـل را نـرم سـايـيـده و آنرا به تركيبات سرمه كندر، سرمه ميخك و يا هر سرمه طبى ديـگـر اضـافـه نـمايند و در چشم كشند و اين عمل را مدتى ادامه دهند شب كورى و تاريكى چـشـمـانـشـان بـرطـرف خـواهـد شـد . هـمـچـنـيـن خوردن جگر كباب شده بز كه چند دانه دار فلفل در آن گذاشته يا پودر فلفل روى آن پاشيده باشند مفيد و موثر است .

َََ

2 - رفع سردى و رطوبت معده با دارفلفل

طبيعت دارفلفل گرم و خشك است . از اين رو مصرف آن چه بصورت پودر و چه بصورت دم كرده آب آن به افرادى كه دچار ضعف و رطوبت معده ، بخاطر خوردن غذاهاى سرد و سنگين ، شده اند توصيه مى شود.

3 - درمان بى اشتهايى با دار فلفل

اسـتـفـاده از دم كـرده دار فـلفـل بـه تـنـهـايـى يـا هـمـراه بـا گـل بـابـونـه داروى مـفيدى جهت درمان بى اشتهايى به شمار مى رود . همچنين خوردن 20 گـرم پـودر دارفـلفـل كـه بـا پـودر بـابـونـه و كـمـى عسل مخلوط شده باشد در روز در رفع بى اشتهايى نافع است .

4 - تقويت قواى جنسى با دار فلفل

ن دار فلفل به آلت و اطراف آن موجب تحرك بيشتر و رفع ضعف و سستى آن مى گردد و در تـقـويـت شـهـوت بـى نـظـيـر اسـت . خـوردن ايـن روغـن بـا عـسـل نـيـز مـفيد است . همچنين اگر 20 گرم دار فلفل را با 10 گرم خولنجان ، 10 گرم زنـجـفيل ، 10 گرم ميوه زبان گنجشك ، و 10 گرم كندر مخلوط كرده ، نرم ساييده ، 200 گـرم عـسـل را نـيـز بـه آن اضـافـه نـمـوده و خـوب بـهـم زده و خـمـيـر حـاصـل را بـه شـكـل حـب هـايـى در آورده و روزى دو حـب ميل كنيد موجب تقويت قواى جنسى مى شود.

5 - تهيه پادزهر با دارفلفل

اسـتـفـاده از كـمـپـرس و ضـمـاد گـيـاه له شـده دار فـلفـل يـا جـوشـانـده آن بـر مـحـل گـزيـدگـى حـشـرات و جـانـوران گـزنـده بـويـژه عـقـرب مـوجـب تـحـليـل ورم و تـسـكـيـن درد و سـوزش آن مـى گـردد. هـمـچـنـيـن مـاليـدن روغـن دار فلفل به محل گزيدگى در درمان زخم و تسكين درد آن موثر است .

َََ

6 - رفع بدبويى دهان با دار فلفل

دار فـلفـل گـيـاهـى گـرم و بـسـيـار مـعـطـر اسـت . بـه هـمـيـن دليـل كـفلمه پودر آن در دهان موجب رفع بدبويى دهان و رفع آروغ هاى ترش و بدبوى دسـتـگـاه گـوارشـى بـويـژه مـعـده مـى گـردد . جـهـت اثر بخشى بيشتر بهتر است پودر دارفلفل را با كمى پودر ميخك مخلوط نموده و بكار ببريد.

7 - تسكين درد مفاصل با دارفلفل

30 گـرم دار فـلفـل را در يـك ليـتـر آب بـجـوشـانـيـد، ابـتـدا مـحـل درد را بـا آب صـاف شـده آن شـسـتـشـو داده و خـوب مـاساژ دهيد، سپس تفاله آنرا بر محل درد گذاشته و بمدت چندين ساعت آنرا با پارچه نخى نازك ببنديد.

8 - رفع نفخ شكم با دارفلفل

جـهـت رفـع نـفـخ شـكـم و ورم آن ، 20 گـرم دار فلفل را در يك ليتر آب بجوشانيد و آب صـاف شـده آنـرا دو سـاعـت بـعد از نهار يا شام ميل كنيد. همچنين خوردن يك استكان عرق يا پودر دارفلفل همراه با پودر زنيان در رفع نفخ شكم مفيد است .

9 - رفع بى حسى و فلج عضلات با دار فلفل

مـاليـدن روغن دار فلفل به عضلات فلج و بى حس موجب بالا رفتن سرعت تحرك خون در ايـن عضلات گرديده و در صورت مصرف مداوم موجب رفع بى حسى و درمان فلج عضلات مـى گـردد. هـمـچـنين ضماد و كمپرس جوشانده اين گياه بر روى عضلات بى حس در درمان آنها موثر است .

10 - خواص طبى و مصارف دارويى روغن دار فلفل

مـاليـدن روغن دارفلفل به مفاصل موجب تسكين درد آنها مى گردد. ضماد آن بر قضيب سبب تـحـريـك آن و تـقـويت شهوت و ميل جنسى مى شود. ماليدن آن به عضلات بى حس و فلج مـوجـب رفـع سـستى ، بى حسى و فلج عضلات مى گردد. ماليدن آن به سر و پيشانى ، سـردردى را كـه از باد سرد باشد برطرف مى سازد . ماليدن آن به پهلو، درد كليه و پـهـلو را كـه بـه عـلت سـردى بـاشـد از بـيـن مـى بـرد . چـنـانـچـه بـه دار فـلفل گياه و دارويى ديگر نظير زنجفيل ، جوز هندى و مشك طرا مشيع را در حين تهيه روغن آن اضافه كنيد خواص دارويى و اثرات درمانى آن بيشتر خواهد شد .

َََ

طرز تهيه روغن دارفلفل

طرز تهيه روغن دار فلفل شبيه طرز تهيه روغن آويشن است . (به صفحه 30 رجوع شود)

11 - فرآورده هاى گياهى و دارويى دار فلفل

طـبـيـعـت بـسـيـار گـرم ، خـاصـيـت مـحـرك و اثـربـخـش دار فـلفـل در درمـان بـيماريهاى معده و دستگاه گوارشى سبب شده كه از اين گياهه فرآورده هاى دارويى تهيه كنند كه در زير به چند نمونه از آنها اشاره مى كنيم .

الف - تنطور تركيبى دارفلفل

تنطور دار فلفل به مصارف دارويى افزايش سرعت و تحرك خون ، درمان فلج ، تحريك اشتها و تسكين درد عضلات مى رسد.

تركيبات

100 گرم دار فلفل

100 گرم چوب دارچين

250 ميلى ليتر 750 ميلى ليتر آب

روش تهيه تنطور

طرز تهيه اين تنطور شبيه طرز تهيه تنطور آويشن (صفحه 33 ) است .

ب - روغن استخراج سرد دارفلفل

اسـتـفـاده از روغـن اسـتخراج سرد دار فلفل در تهيه پماد يا كرم ضد استرفاء (سستى و فـلج عـضـلانـى ) و پـمـاد مـسـكـن درد مـفـاصـل از جـمـله مـوارد استعمال اين روغن است .

تركيبات

1 پيمانه خيسانده دار فلفل يا 2 پيمانه دارفلفل تازه

1 ليتر روغن زيتون

روش تهيه روغن

روش تـهـيـه روغـن اسـتـخـراج سـرد دارفلفل شبيه روش تهيه روغن استخراج سرد آويشن (صفحه 35 ) است .

پ - روغن استخراج گرم دار فلفل

اسـتـفـاده از روغـن اسـتـخـراج گرم دارفلفل جهت تسكين درد پهلو (بصورت ماساژ و رفع گرفتگى هاى عضلانى و ماهيچه هاى بسيار مفيد است )

تركيبات

150 گرم دار فلفل خشك

500 ميلى ليتر روغن زيتون

100 گرم برگ آويشن كوهى

روش تهيه روغن

طرز تهيه اين نوع روغن دارفلفل شبيه طرز تهيه روغن استخراج گرم آويشن (صفحه 35 ) است .

َََ

ت - روغن ماساژ دارفلفل

مـاسـاژ آلت و قـضـيـب بـا روغـن مـاسـاژ ( سـاده يـا تـركـيـبـى ) دارفـلفـل تـاءثـيـر زيـادى در تـقـويـت مـيـل جـنـسـى و افـزايـش ميل به جماع دارد .

تركيبات

1 قاشق چايخورى اسانس معطر روغنى دارفلفل

نصف قاشق چايخورى اسانس معطر روغنى انغوزه

3 قاشق غذا خورى روغن بادام شيرين

روش تهيه روغن

روش تهيه اين روغن شبيه روش تهيه روغن ماساژ آويشن (صفحه 36 ) است .

ث - غرغره و دهان شويه دارفلفل

از غـرغـره و دهـان شـويـه دارفـلفـل جـهـت رفـع بـدبـويـى دهان ، رفع آروغهاى ترش و بـدبـوى دسـتـگـاه گـوارشـى بخصوص معده و كاهش رطوبت و سردى فضاى داخلى دهان استفاده مى شود.

تركيبات

يـك فـنـجـان آب دمـكـرده يـا جـوشـانـده غـليـظ دارفـلفـل يـا يـك قـاشـق چايخورى تنطور دارفلفل حل شده در يك فنجان آب گرم

روش تهيه غرغره يا دهان شويه

روش تـهـيـه ايـن غـرغـره يـا دهـان شـويـه شـبيه روش تهيه غرغره يا دهان شويه آويشن (صفحه 41 ) است .

ج - كپسول دارفلفل

طبيعت گرم و طعم بسيار تند و تيز دارفلفل سبب گرديده كه مصرف آن براى همه افراد امـكـانـپـذيـر نـبـاشـد . بـهـمـيـن مـنـظـور اسـتـفـاده از كـپـسـول هـاى 200 ميلى گرمى پودر دارفلفل جهت رفع معده و ترشى آن توصيه و تجويز مى شود.

چ - چاى ضد سردى معده دارفلفل

تركيبات

10 گرم دارفلفل

5 گرم چوب دارچين

10 گرم چاى سفيد هندى

10 گرم گل گاوزبان

روش تهيه چاى

طـرز تـهـيـه ايـن چاى شبيه طرز تهيه چاى روحيه بخش (تركيبى ) بادرنجبويه (صفحه 63 ) است .

ح - پماد محرك دارفلفل

اين پماد سرعت جريان خون را بخصوص در عضلات گرفته و بى حس بالا برده و موجب تـسكين درد مى گردد. همچنين از آن جهت تحريك آلت و قضيب و تقويت نيروى جنسى استفاده مى كنند.

تركيبات

200 گرم پيه بز

100 گرم پيه خوك

200 گرم روغن كوهان شتر

40 گرم دارفلفل

5 گرم صمغ جوشير

5 گرم صمغ انغوزه

روش تهيه پماد محرك

روش تهيه پماد محرك دارفلفل شبيه روش تهيه پماد طبى آويشن (صفحه 37 ) است .

خ - ضماد گرم دارفلفل

از ضـمـاد گـرم جـوشـانـده يـا دم كـرده يـا له شـده تـازه دارفـلفـل جـهـت تـسكين درد و سوزش محل گزيدگى حشرات و جانوران گزنده بخصوص عقرب استفاده دارويى مى شود.

لوازم موردنياز

مقدارى خيسانده دارفلفل خشك يا دارفلفل تازه

1 عدد تابه كاسه اى

كمى باند نخى يا پنبه اى

روش تهيه ضماد

روش تهيه اين ضماد شبيه روش تهيه ضماد آويشن (صفحه 34 ) است .

َََ

12فرآورده هاى غذايى دارفلفل

الف - پودر كارى دارفلفل

تركيبات

1 قاشق چايخورى پودر فلفل سياه

2 قاشق چايخورى پودر خولنجان

6 عدد فلفل قرمز خشك (پودر شده )

30 گرم دانه گشنيز

نصف قاشق چايخورى دانه خردل

1 قاشق چايخورى دانه شنبليله

نصف قاشق چايخورى پودر زنجبيل

1 قاشق غذا خورى پودر زرد چوبه

روش تهيه پودر كارى

كـليـه اجـزاء فـوق ( بـه غير از زنجبيل و زردچوبه ) را در يك تابه آهنى تفت دهيد. سپس آنرا پودر كرده ، با پودر زنجبيل و زرد چوبه مخلوط كرده و به كار بريد.

ب - چاشنى دارفلفل

از بين بردن طبيعت سرد غذاها و معطر، خوشبو و خوش طعم كردن غذاها از جمله موارد مصرف چاشنى دارفلفل است .

تركيبات

2 قاشق چاى خورى پودر دارفلفل

نصف قاشق چايخورى پودر ميخك

نصف قاشق چايخورى پودر جوز هندى

نصف قاشق چايخورى پودر موسير

روش تهيه چاشنى

كـليـه اجـزاء فـوق را مـخـلوط كرده ، نرم ساييده ، كمى نمك به آن اضافه كرده و موقع صرف غذا، كمى از آنرا روى غذا بپاشيد و ميل نماييد .

پ - خوراك تخم مرغ با دارفلفل (براى 2 نفر )

مواد لازم

4 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخورى پودر دارفلفل

2 قاشق غذاخورى خامه

2 قاشق غذاخورى كره

1 قاشق غذاخورى آب داغ

يك دوم قاشق چايخورى آويشن

مقدارى نمك و فلفل

روش تهيه خوراك

تـخـم مرغ ، دارفلفل ، آويشن ، آب و خامه را در كاسه با هم مخلوط كنيد. كره را در تابه روى حـرارت مـلايـم آب كـرده و تخم مرغ را درون تابه بريزيد.تخم مرغ را به مدت 4 دقـيـقـه ، در حـاليـكـه مـرتـب آنـرا مـى زنـيـد، بـپـزيـد . نـمـك و فلفل روى خوراك پاشيده و ميل كنيد .

َََ

ت - سس دارفلفل

مـصـرف ايـن سـس كـه روش تـهـيـه آن بـسـيـار آسـان است همراه با تخم مرغ و اسفناج يا مارچوبه پخته بسيار لذيذ است .

مواد لازم

مقدارى پودر دارفلفل

مقدارى پودر جوزهندى

يك سوم پيمانه كره

1 قاشق غذاخورى آبليمو

2 عدد زرده تخم مرغ

به ميزان لازم نمك

روش تهيه سس

روى حـرارت مـلايـم قـرار داده تـا آب شـود . در طـول ايـن مـدت زرده هـاى تخم مرغ را در مخلوط كن ريخته و بمدت چند ثانيه مخلوط كنيد . بـدون ايـنـكـه مـخـلوط كـن را خـامـوش كـنـيـد. آبـليـمـو، نـمـك ، دارفلفل و جوز هندى را به زرده تخم مرغ اضافه كنيد . به آرامى كره آب كردهه را به ساير مواد افزوده و 10 ثانيه ديگر مواد را مخلوط كنيد تا سس يكنواخت و غليظ شود.

ث - ترشى دارفلفل

مواد لازم

يك مشت دار فلفل تازه يا خشك

مقدارى نعناع و ميخك

به ميزان لازم سركه

2 پر سير

روش تهيه ترشى

ا كـارد بـه نـوارهـاى كـوچـكـى بـبـريـد و سـيـر را ريـز كـنـيـد. دارفلفل و سير را داخل ظرف ترشى ريخته و روى آن سركه بريزيد. نعناع و ميخك خشك را بـه آن اضـافـه كـرده ، درب ظـرف را مـحكم بسته و در جاى خنك نگهدارى كنيد. پس از گذشت 3 هفته و جا افتادن و آن ، ترشى شما آماده مصرف است .

َََ

ج - پرورده عسلى دارفلفل

مواد لازم

50 گرم دارفلفل

2 عدد ريشه كوچك زنجفيل

300 گرم عسل طبيعى

روش تهيه پرورده عسلى

زنـجفيل خشك را در آب مدتى بخيسانيد . سپس آنرا از آب بيرون آورده و در آبكش بريزيد تـا آبـش بـرود . بـعـد آنـرا بـا كـارد خـرد كـرده و در شـيـشـه عـسـل بـريـزيـد و خـوب هـم بـزنـيـد . پـس از چـنـد هـفـتـه گـذاشـتـن و جـذب عسل به دارفلفل و زنجفيل ، پرورده شما آماده است . صبحها و عصر نصف قاشق مرباخورى آنرا ميل كنيد.



برچسب ها: دارفلفل , دارفلفل چیست , خواص دارفلفل , خرید دارفلفل , فروش دارفلفل , طبیعت دارفلفل , خواص درمانی دارفلفل , دار فلفل هندی , خاصیت دارفلفل ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط