تماس با ما 09036552500 بالنگو بذر خوراکی 50 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 36500 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


بالنگو

گیاهى است یکساله کوتاه به ارتفاع حدود یک وجب و برگهاى آن‌متقابل،بوى آن شبیه برگ ریحان و بدون دندانه است.گلهاى آن آبى‌رنگ بندرت‌مایل به زرد و سفید است.میوهء آن گرد،پهن به ابعاد  ۵ * ١ / ۵  میلى‌متر به رنگ‌قهوه‌اى و در بالاى میوه گونه علامت‌ V دیده مى‌شود و در مورد گونهء بالنگو شیرازى تخم درازتر،قوسى در یک طرف و در طرف دیگر یک لکه سفیدى‌ مشاهده مى‌شود.تخم بالنگو از هر دو گونه را که در آب بخیسانند مایع چسبناک کدربى‌مزه‌اى حاصل مى‌شود.نام‌های دیگر آن بالنگو، بالنگو شهری و بالنگو شیرازی می‌باشد.

بالنگو در استان خراسان بدست می آید.

خواص بالنگو:

۱. طبع آن گرم و مرطوب است.

۲. تخم بالنگو خنک کننده، مسکن و آرام بخش درد است.

۳. برای نفخ و یبوست از آن می‌توان استفاده کرد.

۴. مقوی قلب می‌باشد.

۵. برای دل پیچه و شکم روش از آن می‌توان استفاده کرد.

۶. برای درمان سرفه‌های خشک تخم بالنگو، تخم ریحان، بالنگ، قدومه از هر کدام ۱۰ گرم را مخلوط نموده سپس یک قاشق مرباخوری در یک لیوان آب‌ کمی جوشانده با نبات یا عسل میل شود.

۷. برای درمان اسهال‌های دموی ۲۰ گرم بالنگو را در ۵۰۰ سی‌سی آب جوشانده سپس دم‌کرده صاف نموده میل شود.

۸. برای درمان غش و جنون و جرب خشک و تر بلغم و سودا می‌توان از جوشانده تخم بالنگو به صورت شربت استفاده کرد یک قاشق مرباخوری با یک لیوان آب جوشانده با نبات شیرین کرده میل شود.

۹. برای درمان آسم بالنگو، تاج‌ریزی، خارخاسک، گل بنفشه، تاج خروس از هر کدام ۵ گرم و شکر تغار نرم سائیده ۲۰ گرم را در آب حل نموده آهسته به چند نوبت میل شود.





برچسب ها: گیاه بالنگو , بالنگو , تخم بالنگو , تخم بالنگو وارداتی , خرید بالنگو , خواص بالنگو , بالنگو ضد سرفه خشک , ادرس شعب عطاری خراسانی , شماره کارت عطاری خراسانی ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط