تماس با ما 09036552500 نمک آبی 50 گرمی اصل نسابیده ایرانی

مشخصات اصلی


قیمت: 190000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


نمک آبی: Persian blue salt

اگرچه سنگ نمک‌ها در بیشتر مواقع سفید یا بی‌رنگ هستند با این حال سنگ نمک‌هایی در طیف رنگی قرمز، نارنجی، صورتی، نباتی و جیگری (هیمالیا) نیز وجود دارند. دلیل چنین تنوع رنگی، نوع و مقدار ناخالص‌های موجود در آنهاست.

مثلا کثرت عنصر آهن در بافت یک سنگ نمک باعث پدید آمدن سنگ نمک قرمز یا نارنجی رنگ می‌شود. از دیگر انواع سنگ‌ نمک‌های رنگی، نمک آبی یا سنگ نمک آبی گرمسار است. اما دلیل این رنگ نمک آبی چیست ؟ وجود مقدار زیادی عنصر پتاسیم در آن دلیل آبی رنگ بودن آن است.

با توجه به اینکه معادن گرمسار واقع در استان سمنان تنها معادن برخوردار از چنین سنگ نمکی در دنیا هستند، نمک آبی گرمسار در کشورهای مختف با نام Persian blue salt شناخته می‌شود. در مورد نمک آبی باید گفت که به علت وجود مقادیر اندک و یافتن اتفاقی رگه‌هایی از آن در معادن سنگ نمک گرمسار، استفاده از واژه اکتشاف به جای استخراج در مورد آن صحیح‌تر است.

1- آشپزی و پخت غذاهای دریایی

کمتر رستورانی را در اروپا یا آمریکا می‌توان یافت که از نمک آبی به عنوان چاشنی غذا بویژه در پخت غذاهای دریایی استفاده نکند.

2- جمع‌آوری کلکسیون

ظاهر زیبا و شکیل نمک آبی گرمسار، به راحتی کلکسیونداران را مجذوب و شیفته خود ‌می‌سازد. توجه به این نکته ضروریست که نمک آبی در ساخت سنگ نمکی دکوری نمی‌تواند کاربرد داشته باشد که اندازه بسیار کوچک قطعات آن، دلیل این امر است.

3- داروی ضد افسردگی

وجود مقادیر زیاد عنصر پتاسیم در سنگ نمک آبی گرمسار علاوه بر بخشیدن رنگ جذاب و فریبنده بدان، به دلیل مؤثر بودن در کاهش فشار عصبی، به عنوان داروی ضد افسردگی در جوامع غربی کاربرد دارد.

  • شفاف بودن و وجود رگه‌هایی آبی رنگ در آن (و نه آبی مطلق)
  • سفید رنگ بودن دانه‌های نمک آبی خرد و کوبیده شده



برچسب ها: خرید نمک آبی , خواص نمک ابی , مصرف نمک آبی , پر خاصیبت ترین نمک جهان , خرید نمک ابی اصل , خرید نمک آبی صد گرمی , خرید نمک آبی نسابیده , خرید نمک آبی گرمساز , ن ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط