تماس با ما 09036552500 سورنجان (گل حسرت) 100 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 49000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


Colchicum speciosum

نام علمی : Colchicum Steveni

زعفران علفزار

نام‌های ديگر آن:زعفران علفزار، سولنجان، لعبت بربری، هومرداكت، گل حسرت، اصابع هرمس، ابراز، فلجيقن، عكنه، گل حضرتی، پيازسگ، سورنگان، بلبوسا، پياز حضرتی، گل حسرت زيبا، حافرالمهر، خمل، سورنجان شيرين، سورنجان كرمانی، قلب‌الارض، شنبليد، ضرح‌الارض، اصابع مصری، سورنجان مصری، مبسشرالشتاد و فلحيقژ می‌باشد.

سورنجان در نقاط معتدل و مرطوب روید. پیاز آن در عمق ۲۵ تا ۳۰ سانتیمتر در خاک فرومیرود و در پائیز گلهای سفید یا بنفش شش بخشی از آن خارج گردد. و این گلها لوله دراز دارند و تخمدانشان بر روی پیاز قرار گرفته است . پس از آمیزش قریب شش ماه در خاک باقی می ماند و تخمدان بزرگ می‌شود و در بهار با برگ های پهن و براق از خاک بیرون می‌آید و کپسولی سرخانه می سازد که دانه‌های درشت بسیار دارد. این گیاه بسیار سمی و ماده موثر آن به نام کلشیسین در بیماریهای قلب به کار می‌رود.گل سورنجان که زرد است را شنبلید می‌گویند. به آلمانیHerbszeitlose نامیده می‌شود.

خواص درمانی و فواید سورنجان

1) بهترین داروى ضد نقرس شناخته شده و داروهاى اختصاصى كه براى معالجه این مرض ‍ وجود دارد تماما از تركیبات گل - پیاز و بذر سورنجان مى باشد.

2) براى معالجه سیاتیك سورنجان را همراه با صبر زرد تجویز مى كردند.

3) بوییدن گل سورنجان بینى را باز مى كند و سردرد را آرام مى نماید.

4) ضماد سورنجان با زعفران و تخم مرغ براى تسكین درد استخوان و فرو بردن ورمها مفید است .

5) شیاف سورنجان با پیه جهت افتاده دانه هاى بواسیر نافع است .

طریقه مصرف سورنجان

جهت درمان فقط از نوع سفيد اين گياه توصيه می‌شود و نوع ديگر آن كه به رنگ سياه می‌باشد به خاطر سمی بودن از استعمال خارجی خودداری شود.
برای درمان تومورهای سرطانی به صورت دم كرده ميل شود.

خواص ديگر سورنجان

در طب جديد كلشيسين كه ماده ى عامله ی سورنجان است ، بهترين داروى ضد نقرس شناخته شده و داروهاى اختصاصى كه براى معالجه اين مرض ‍ وجود دارد تماما از تركيبات گل - پياز و بذر سورنجان مى باشد. در طب جديد و قديم هر دو نوع را مضر معده مى دانند و به همين جهت است كه تركيبات سورنجان را با احتياط مصرف مى كنند. تجويز فرآورده هاى سورنجان از مقدار كم شروع شده و كم كم زياد مى شود تا درد و عوارض نقرس از بين برود و چون معمولا خاتمه درد با عوارض معدى هم زمان شروع مى شود، به مجرد تسكين درد استعمال سورنجان را قطع مى نمايند.
در طب سنتى ايران براى معالجه سياتيك سورنجان را همراه با صبر زرد تجويز مى كردند. مصرف سورنجان با زنجبيل و فلفل شهوت را زياد مى كند.
ضماد سورنجان با زعفران و تخم مرغ براى تسكين درد استخوان و فرو بردن ورم ها مفيد است .
شياف سورنجان با پيه جهت افتاده دانه هاى بواسير نافع است .

مقدار خوراك سورنجان حداكثر 5/2 گرم است و بيش از اين مقدار سمى است .

در داروسازى تنتور سورنجان كه به تنتور كلشيک معروف است و از حل كردن و خيساندن دانه هاى سورنجان در الكل به نسبت ده درصد بدست مى آيد، از اين تنتور روزى 30 تا 40 قطره مى دهند و بعد به پنجاه قطره در روز مى رسانند و پس از تسكين درد آن را قطع مى كنند.
در طب جدید كلشیسین كه ماده ى عامله سورنجان است ، بهترین داروى ضد نقرس شناخته شده و داروهاى اختصاصى كه براى معالجه این مرض ‍ وجود دارد تماما از تركیبات گل - پیاز و بذر ما مى باشد. در طب جدید و قدیم هر دو ما را مضر معده مى دانند و به همین جهت است كه تركیبات ما را با احتیاط مصرف مى كنند. تجویز فرآورده هاى ما از مقدار كم شروع شده و كم كم زیاد مى شود تا درد و عوارض نقرس از بین برود و چون معمولا خاتمه درد با عوارض معدى هم زمان شروع مى شود، به مجرد تسكین درد استعمال ما را قطع مى نمایند.
در طب سنتى ایران براى معالجه سیاتیك ما را همراه با صبر زرد تجویز مى كردند. مصرف ما با زنجبیل و فلفل شهوت را زیاد مى كند. ضماد ما با زعفران و تخم مرغ براى تسكین درد استخوان و فرو بردن ورمها مفید است . شیاف سورنجان با پیه جهت افتاده دانه هاى بواسیر نافع است . بوییدن گل ما بینى را باز مى كند و سردرد را آرام مى نماید.
مقدار خوراك ما حداكثر 5/2 گرم است و بیش از این مقدار سمى است . در داروسازى تنتور ما كه به تنتور كلشیك معروف است و از حل كردن و خیساندن دانه هاى ما در الكل به نسبت ده درصد بدست مى آید، از این تنتور روزى 30 تا 40 قطره مى دهند و بعد به پنجاه قطره در روز مى رسانند و پس از تسكین درد آنرا قطع مى كنند.


بسته ی 100 گرمی بدون خاک محصول ایران


برچسب ها: سورنجان چیست , گل سورنجان , گل حسرت , اسم دیگر سورنجان , سورنجان هندی , خاصیت سورنجان , خرید سورنجان , سورنجان در عطاری , سورنجان و قولنجان , طبیعت سورنجان ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط