تماس با ما 09036552500 بذر ترشک خوراکی و کاشتنی 200 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 59000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


رشک یا حماض از جمله گیاهان دارویی است که تمام اندام های آن از جمله گل، برگ، ریشه و بذرش برای درمان بیماری های مختالف استفاده می شود. ترشک گیاهی علفی است که از طریق کاشت بذر آن تکثیر می شود و دارای خواص اشتها آور، تصفیه کننده خون، هضم کننده غذا، ادرار آور، ملین، ضد اسکوربوت (کمبود ویتامین ث) و قابض است. بذر یا تخم ترشک نیز از خواص درمانی بسیاری برخوردار است. لذا در این مقاله با خواص درمانی بذر ترشک (تخم ترشک) آشنا شوید.


مشخصات ظاهری تخم ترشک

ترشک دارای تخم های سیاه، کوچک و براق در غلاف های ریز مثلثی شکل است که به ترکی غوزی غلافی گویند. طبیعت این بذرها سرد و خشک بوده و قابض می باشند.

خواص درمانی بذر ترشک (تخم ترشک)برای بیماری های قلبی مفید است.ضد تب است.بذر ترشک اشتها آور است.تسکین دهنده دردهای بدن از جمله دردهای مفصلی و عضلانی می باشد.جهت رفع مشکلات دستگاه گوارش مانند التهاب معده و زخم روده مفید است. علاوه بر این برای درمان یبوست،بواسیر و اسهال (به ویژه اسهال خونی) موثر واقع می شود.تخم این گیاه برای درمان بیماری های مجاری ادراری مانند احتباس ادرار (حبس البول)، عفونت و سوزش های ادراری مفید است.بذر ترشک یا ریشه آن برای رفع ترشحات، رطوبت ها و زخم های رحمی مفید است. همچنین، خاصیت قاعده آوری دارد.برای کبد مفید بوده و ضد یرقان می باشد.جهت درمان بیماری‌های پوستی و جوش‌های موضعی نیز سودمند است.ضد سم بوده و برای درمان گزیدگی عقرب نیز موثر می باشد، به طوری که در کتب سنتی آمده است که اگر کسی آن را بخورد و عقرب او را بگزد، سم عقرب بی تاثیر خواهد بود.به درمان التهاب لثه کمک می کند.

نکته: تخم ترشک برای کلیه و طحال مضر است، به همین علت باید با رازیانه و قند (یا عسل) خورده شود.



برچسب ها: بذر ترشک , خرید بذر ترشک , بذر ترشک اصل , خرید بذر ترضشک , بذر ترشک کاشتنی , خرید بذر ترشک گیاه , خرید تخم ترشک تمیز ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط