تماس با ما 09036552500 قرص گیاهی سینارول نیاک ضد کبد چرب و چربی خون

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


بسته بندی:

قرص با روکش قندی در بسته بندی های 50 عددی پت به همراه جعبه و بروشور راهنما.

معرفی فرآورده:

قرص سینـارول حاوی 200 میلی گرم عصــاره خشک (5:1) برگهای گیـاه کنگر فرنگی یا آرتیشو (Artichoke) با نام علمی Cynara scolymus از خانواده Compositae می باشد و هر قرص حاوی حداقل 2 میلی گرم سینارین می باشد. برطبق نظر گیاهشناسان این گیاه در طبیعت بطور وحشی یافت نمی شود بلکه بر اثر کشت از گونه کنگر وحشی ( Cynara cardunculus) اشتقاق یافته است. مصرف گیاه به زمان روم باستان برمی گردد که بعنوان مدر و صفرابر مورد توجه بود. در طی قرون 16 تا 19 میلادی نیز آرتیشو در درمان روماتیسم ، آرتریت، نقرس اورمی، نفرواسکلروز سنگ های کلیوی، سنگ صفرا ، اولیگوری و نارسائی کبدی مورد استفاده قرار می گرفت.

موارد مصرف:

1. هایپرلیپیدمی.

2. درمان نارسائی های کبدی و کمک به بهبودی و بهبود و ترمیم کبد.

3. اختلالات گوارشی، ناراحتی صفراوی و دیگر حالاتی که نیاز به افـزایش ترشح صفرا و مهار تهوع باشد. (اختلالات عملکردی روده، دیس پیسی، یبوست، تهوع، دل پیچه و استفراغ).

4. دیورتیک خفیف.

مکانیسم اثر:

عصاره آرتیشو حاوی اسید های فنلی از قبیل کافئیک اسید، کلوروژنیک اسید و سینارین (دی کافئوییل کینیک اسید) می باشد.

بر اساس مطالعات انجام شده بر روی موشها مشخص گردیده که بعد از تزریق داخل صفاقی سینارین، ترشح صفرا افزایش می یابد.

این فعالیت نسبت به سدیم دهیدروکولات قویتر و طولانی تر بوده و با افزایش ترشح کلسترول و مواد جامد در صفرا همراه است . همچنین بر خلاف دیگر ترکیبـات کلورتیک بعد از تزریق وریدی سینـارین هیچگونه اختلال بعدی در اعمال ترشحی کبــد مشاهده نمی گردد. تحقیقات متعددی نیز به منظور بررسی اثرات کبدی آرتیشو انجام گرفته است. در یک بررسی In vitro ثابت شد که سینارین اثر محافظ بر روی هپاتوسیت داشته و اثرات توکسین ها را مهار می نماید. در بررسی دیگر دیده شد که توان عصاره آرتیشو در مهار سم گالاکتوزآمین از سیلی بین(ماده موثره موجود در گیاه خارمریم) بیشتر است. همچنین کافئیک اسید، سینارین و عصاره آرتیشو بصورت in vivo عوارض و سمیت تتراکلرید کربن را خنثی می کند. بر اساس آزمایشات انجام گرفته در موشها مشاهده شده که علاوه بر مهار سنتز کبدی کلسترول، تزریق سینارین موجب مهار افزایش اسید های چرب استریفیه ناشی از مصرف اتانول شده و میزان چـــربی ها تا 28 % کاهش می یابد.

مشــاهده شده که عصاره آرتیشو علاوه بر دیوز و افزایش دفع آب و املاح، موجب افــزایش اوره و دیگر ترکیبـات نیتروژن دار در ادرار می گردد. عصاره گیاه حتی اثر آنتی دیورتیک عصاره هیپوفیز خلفی را که حاوی هورمون ADH است مهار و آنتاگونیزه می نماید.

مقدار و نحوه ی مصرف:

به منظور کاهش کلسترول تام:3 بار در روز و هربار 2 الی 3 قرص. در سایر موارد روزانه 3 تا 6 قرص در سه دوز منقسم.

عوارض جانبی:

بطور نادر حساسیت به دارو دیده شده است.

موارد عدم مصرف:

انسداد مجرای صفرا.

تداخلات دارویی:

تا کنون شناخته نشده است.

توصیه و احتیاطات:

در صورت وجود سنگ صفرا تنها زیر نظر پزشک دارو را مصرف نمائید.

مصرف در شیردهی و بارداری:

مجاز.



برچسب ها: خرید سینارول , خواص سینارول , خرید قرص گیاهی سینارول , قرص سینارول نیاک , قرص کنگر فرنگی نیاک , قرص سینارول نیاک عمده ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط