تماس با ما 09036552500 پنج انگشت(گیاه زنان) 200 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 40000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی



گیاه پنج انگشت که حاوی استروژن گیاهی است و تقویت کننهده قوای جنسی زنانه است .دارای مواد موثره ای است که می تواند روی محور هیپوفیز ـ تخمدان تاثیر گذاشته و به بهبود اختلالات قاعدگی از جمله یائسگی زودرس کمک کند البته به علت تداخل اثر بهتر است از مصرف همزمان آن با قرص های ضد بارداری و داروهای هورمونی پرهیز شود. مصرف ترکیب رازیانه، تخم کرفس، آنیسون، شیرین بیان و پونه نیز در درمان یائسگی زود رس کمک کننده است...

فوفل و جینسینگ نیز از گیاهان اثربخش در این زمینه است. دم کرده زنجبیل، زعفران و دارچین نیز می تواند موثر باشد. گل پامچال، شبدر قرمز، گل ساعتی، گزنه و شنبلیله هم از دیگر گیاهان موثر در کمک به درمان اختلالات قاعدگی است البته با توجه به تفاوت مزاج ها و علل بیماری در افراد مختلف، مصرف تمام گیاهان فوق باید با نظر پزشک متخصص گیاهان دارویی یا طب سنتی انجام شود.

صرف ترکیب رازیانه، تخم کرفس، آنیسون، شیرین‌بیان و پونه نیز در درمان یائسگی زودرس کمک کننده است

درمان درد قاعدگی معطوف به تشخیص علت اصلی آن است و نمی‌توان یک درمان واحد ارائه کرد ولی می‌توان به طور عمومی توصیه‌های ساده و مهمی برای کاهش علائم داشت:

1. از خوردن غذاهایی با مزه ترش خودداری کنید.

2. از فعالیت‌های ورزشی شدید پرهیز کنید.

3. کمبود خواب و شب‌بیداری، ارتباط مستقیمی با این مشکل دارد. خواب کافی و مناسب از درمان‌های ساده و موثر این بیماری است.

4. حالت‌های روانی مانند خشم و حتی خوشحالی شدید از عوامل زمینه‌ساز هستند.

گیاهان دارویی

علاوه بر موارد فوق، می‌توان از چند اقدام ساده نیز بهره برد:

1. چای کوهی: دمنوش این گیاه از 2 روز قبل از قاعدگی توصیه می‌شود. برای این منظور یک قاشق غذاخوری از چای کوهی را در یک لیوان آب جوش می‌ریزند و روی لیوان را می‌پوشانند تا 15 دقیقه دم بکشد. سپس محتویات لیوان را صاف و میل کنید. به علت آثار تسکینی و خواب‌آوری آن بهتر است که قبل خواب مصرف شود.


2. عرقیات: عرق‌های گیاهی از فراورده‌های گیاهی منحصربه‌فرد ایران هستند که مصرف آن در ایران بسیار شایع است. مصرف روزانه یک استکان عرق رازیانه و یک استکان عرق بابونه از 10 روز قبل از قاعدگی نیز اثر قابل‌ملاحظه‌ای بر کاهش دردهای قاعدگی دارد.


بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود...


به علت گل های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل های آن برنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود.

میوه این گیاه قابض است و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند. افرادی که دچار بواسیر یا شقاق باشند می توانند از اثرات درمانی آن سود بجویند و در جوشانده این گیاه بنشینند تا عارضه برطرف شود.

میوه این گیاه اثرات درمانی زیادی برای رحم دارد. قاعدگی را تنظیم می کند و برگ این گیاه ورم های رحمی را بهبود می بخشد و عفونت را پاک می سازد. فواید آن به قدری زیاد است که از این گیاه در قرص های گیاهی مورداستفاده برای تنظیم قاعدگی و کاهش خونریزی استفاده می شود.

برگ این گیاه اثر کاهنده ای بر شهوت دارد و در قدیم و پارسایان در فصل بهار این گیاه را زیر خود فرش می کردند تا شهوت بر آنها غلبه نکند. ضماد میوه و برگ آن ادرار را افزایش می دهد و مقدار زیاد آن برای کلیه مضر است. این گیاه در درمان سر درد هم مفید است.


پنج انگشت، گیاه بسیار مؤثری برای درمان اختلالات قاعدگی است از گیاه پنچ انگشت، دارویی به نام ویتاگنوس ( VITAGNUS ) تهیه کرده اند که حاوی‌ 90 ـ 80 میلی‌ گرم‌ عصاره‌ خشک‌ این گیاه‌ می‌باشد.این دارو جهت‌ رفع ‌اختلالات‌ قاعدگی‌ و یائسگی‌ به‌ کار می‌رود.

مکانیسم‌ اثر دقیق‌ این‌ فرآورده‌ به‌ اثبات‌ نرسیده‌ است‌ ، ولی‌ به‌ نظرمی‌رسد گیاه‌ پنج‌ انگشت‌ با اثر بر محور هیپوتالاموس‌ ـ هیپوفیز اثر خود را اعمال‌ می‌کند. این‌ گیاه‌ باعث‌ کاهش‌ آزاد شدن FSH* و افزایش‌ آزاد شدن‌ LH** و پرولاکتین ‌از هیپوفیز می‌گردد. هورمون های FSH و LH در تولید استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) از تخمدان ها و دوره تخمک گذاری در خانم ها موثرند.

مطالعات‌ نشان‌ داده‌ است‌ که‌ گیاه‌ پنج‌انگشت‌ حاوی‌ ترکیبات‌ استروژنیک ‌نمی‌باشد و مستقیماً بر روی‌ تخمدان ها تاثیر نمی‌گذارد.

توجه :

با توجه‌ به‌ اثرات‌ هورمونی این دارو، مصرف‌ آن‌ در دوران‌ بارداری‌ ممنوع است .

این‌ دارو ممکن‌ است‌ با داروهای‌ ضد بارداری‌ خوراکی‌ وهورمونی‌ تداخل‌ نماید.

گیاه پنج انگشت و رازیانه اصلا برای آقایان خوب نیست






برچسب ها: پنج انگشت , تاثیر گیاه پنج انگشت بر کیست تخمدان , تاثیرپنج انگشت بر فیبروم رحم , آندومتریوز درمان گیاهی , تقویت قوای جنسی زنانه با گیاهان دارویی , خر ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط