تماس با ما 09036552500 صمغ باریجه عسلی 60 گرمی خالص

مشخصات اصلی


قیمت: 85000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


صمغ باریجه اصلی

کاربرد بسیار زیادی در عطر سازی دارد

خواص – کاربرد

صمغ باریجه در هند به عنوان محرک ، ضدعفونی کننده و داروی سینه و در موارد برونشیتهای مزمن و آسم و برای تقویت رحم تجویز می شود.

از نظر طبیعت طبق رأی حکما خیلی گرم و خشک است و از نظر خواص معتقدند که ملین و گرم کننده و محلل گازها و نفخ است. برای تنگی نفس و سرفه کهنه و نرم کردن سینه و اختناق رحم و صرع و بواسیر و بیماری های عصبی و ضعف معده و کبد و سپرز نافع است. قاعده آور می باشد و اگر مخلوط با عسل خورده شود برای خرد کردن سنگ مثانه و کلیه و باز کردن انسداد کلیه و تسهیل زایمان و دفع سموم مفید است. اگر مخلوط با سرکه رقیق و مرمکی خورده شود برای خارج کردن جنین مرده و مشیمه نافع است و اگر با اب مخلوط کرده و بخورند برای رفع سوزش مجرای ادرار و بواسیر مفید است و اگر تا سه روز خورده شود بکلی رفع می شود. اگر با روغن زنبق مخلوط با باریجه برای کزاز و ضماد آن برای تسکین درد پهلو و کمر و تحلیل دملها و خنازیرو ضماد آن که بر پشت زهار گذارده شود برای تسکین درد رحم مفید است. باریجه برای اشخاص گرم مزاج مضر است و در مناطقگرم و فصول گرم نیز تجویز نمی شود و اگر لازم باشد ، مصرف شود باید با روغن بنفشه و کافور مصرف شود. مقدار خوراک آن تا ۳ گرم و برای دفع سموم کشنده تا ۱۵ گرم است . جانشین آن ا زنظر خواص نصف وزن آن سکنجبین است.

Image result for ‫باریجه‬‎

هر وقت قصد خوردن صمغ باریجه باشد، توصیه این است که آن را در روغن بادام تلخ و یا در آب سداب حل کنند و قبل از مصرف باریجه، اگر از نوع توده ای و مخطوط با خار و خاشاک باشد، باید آن را ابتدا در آب گرم بیندازند تا باز شود و فقط قسمت روغن و صاف آن را که روی آب می آید بگیرند و با پارچه ای بدون فشار صاف کنند و مصرف نمایند در صنعت از باریجه چسبی تهیه می شود که بی رنگ است و برای چسباندن شیشه، الماس و سنگهای قیمتی به کار می رود

موارد استعمال در پزشکی گذشته

بر اساس نظر طب ایرانی باریجه دارای طبع خیلی گرم و خشک است و اثر ملین، گرم کننده و محلل گاز و نفخ برای آن ذکرشده و برای تنگی نفس و سرفه کهنه و نرم کردن سینه مفید است.

باریجه در طب سنتی ایران به صورت خوراکی به عنوان مقوی معده، ضد نزله و ضد تشنج معرفی شده است. در طب گذشته سایر ملل باریجه در در درمان تنگی نفس و رفع سرفۀ مزمن مصرف می‌شده است. همچنین بر اساس دانش گذشته گان باریجه اثر نیروبخش، ضد نزله و ضد تشنج دارد و همراه با انغوزه به عنوان درمان اختلال عصبی مصرف دارد.



برچسب ها: باریجه , خرید باریجه , خرید باریجه اصلی , باریجه تازه , باریجه چیست , بزرگترین فروشگاه عطاری , اینستاگرام عطاری , خرید باریجه یاقوتی ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط