تماس با ما 09036552500 شیرخشت 20 گرمی خالص فله ای هراتی

مشخصات اصلی


قیمت: 80000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


که در هرات بر درخت بید و گون کتیرا می‌نشیند. دارای مزاج معتدل است. دارای اثر مسهلی و دیگر خواص مشابه ترنجبین، ولی از آن قوی‌تر است و خاصیت زداینده دارد.»


ابن‌سینا در کتاب قانون راجع به شیرخشت چنین گفته است:

شیرخشت یا شیرخشک شبنمی است که در هرات بر درخت بید و گون کتیرا می‌نشیند. دارای مزاج معتدل است. دارای اثر مسهلی و دیگر خواص مشابه ترنجبین، ولی از آن قوی‌تر است و خاصیت زداینده دارد.


خواص شیرخشت (طبیعت و خواص درمانی)

انواع شیرخشت از نظر طبیعت كمی گرم و از نظر رطوبت و یبوست معتدل است. برخی خواص دارویی این صمغ عبارتند از:

  • از مهمترین خواص شیرخشت، بهبود زردی نوزاد که از گذشته مورد استفاده بوده است، تحقیقات محققان نیز نشان داده، استفاده از عصاره گیاه دارویی شیرخشت اثر مطلوبی بر بهبود نوزادان مبتلا به زردی دارد، به این منظور مقداری از آن را همراه با عرق بید کاسنی مخلوط کرده و روزانه مصرف شود.
  • مصرف شیرخشت موجب بهبود یبوست میشود و جزء ملینهای قندی محسوب میگردد.
  • شیرخشت را به عنوان ماده مغذی و دارو مصرف می‌كنند و در دهان ایجاد برودتی مطبوع می‌كند كه از تشـنگی كاسته و رفع عطش می‌كند.
  • شیرخشت را در تبهای حصبهای و سـرخك بـه عنـوان ملین ملایم بدون اثر تحریكی شدید به كار می‌برند. برای درمان تب حصبه یا روده باید پنج گرم آن را در دو لیوان آب هندوانه حل کرده در طول روز هر مرتبه یک فنجان از آن را جرعه جرعه بنوشند.
  • از جدیدترین خواص شیرخشت، نتایج تحقیقاتی است كه بر روی آن بـه عمل آمده و ثابـت كـرده اسـت كـه شیرخشت عامل بزرگ ضد تشعشعات اتمی است و می‌تواند بشر را 50 درصـد و در مطالعه ای دیگر 10 تا 15 درصد در برابر خطرات تشعشعات اتمی محافظت كند.
  • شیرخشت بـرای تقویت كبد، معـده و احشـاء داخـل شـكم مفیـد اسـت و بـرای سـرفه، خشونت سینه و حلق داروی خوبی محسوب می‌گردد.
خرید شیرخشت
  • ضماد شیرخشت جلا دهنده پوست است، همچنین برای روشن شدن پوست، تمیز کردن صورت و شاداب کردن آن یک لیوان شیر تازه گاو را با پنج گرم شیر خشت مخلوط کرده سه مرتبه در روز پوست صورت را با آن پاک کنید.
  • برای درمان و رفع تب اطفال باید پنج گرم شیرخشت را در یک بطری عرق بید کاسنی حل کرده، هر یک الی دو ساعت یک مرتبه نصف الی یک فنجان با آن بخورانید.
  • گاهی در اثر مصرف غذاهای نامناسب، معده مرتب صدا میدهد و صدای غرغر کردن آن را نزدیکان میشنوند، به این منظور 3 گرم زیره سیاه را با ی

در مخزن‌الادویه راجع به شیرخشت چنین آمده است:

شیرخشت را به فارسی شیرخشک نامند. گفته‌اند شبنمی است که در خراسان و هرات و بعضی بلاد فرنگ بر درختی که آن را در نواحی خراسان کشیرو یا درختی دیگر به نام کبیرو نامند، می‌نشیند. آن درخت به قدر دو سه قامت بلند می‌شود و چوب آن خالدار زرد و سفید، سبک وزن و کمیاب و قیمتی است و از آن عصا می‌سازند.





برچسب ها: شیرخشت , داروی گیاهی ضد زردی و یبوست , خرید شیر خشت اصل , شیر خشت چیست , خواص شیر خشت , قیمت شیر خشت , شیر خشت اصل , یبوست با شیر خشتا , شیرخشت هراتی ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط