تماس با ما 09036552500 گیاه پاخری اصل 110 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 49000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


پاخری

گیاه دارویی پاخری یا پای خر با نام علمی توسیلاگو فارفارا (Tussilago farfara) که به گل قاصدک شباهت دارد، گیاهی است خودرو دارای ریشه قوی، گوشت دار و به رنگ سفید مایل به قهوه ای است. این گیاه دارای گل های زردرنگی است که در فصل بهار ظاهر می شوند و برگ ها عمدتا پس از خشک شدن گل ها در اواخر تابستان و پاییز ظاهر می شوند. برگ ها و گل های پاخری خاصیت دارویی دارند که پس از برداشت، آنها را باید بلافاصله خشک کرد چراکه تاخیر در خشک کردن سبب کاهش کمیت و کیفیت مواد موثره آن می شود. طبیعت گیاه فرفره گرم و خشک است .

این گیاه را درزبان فارسی پای خر، پاخری، آردپشتک و توسیلاژ می نامند و در کتب طب سنتی با نام های فرفره، حشیشة السعال وفنجی وون (هندی) نام برده شده است. نام های دیگر آن پای کره اسبی، سعالی، سعله، علف سرفه، منجون، فخریون، فرفر و فنجیوون می باشد
خواص برگ پاخری

از برگ گیاه، برای بخور، رفع سکسکه، سرفه های خشک و درمان آبسه ها و له شده برگ ها با عسل به صورت ضماد برای مداوای باد سرخ استفاده می شود.
از عصاره پاخری در صنایع بهداشتی و آرایشی برای حفاظت پوست و زیبایی، در تهیه شامپو های گیاهی و کرم استفاده می شود.
برای ناراحتی های سینه و برونشیت مزمن و آسم می توان از این گیاه (برگ های این گیاه را مانند سیگار دود کرد) استفاده کرد.
دارای اثر قابل توجه محافظت کننده و ترمیم کننده بافت های مخاطی دستگاه تنفسی و رفع کننده علایم نزله ای می باشد. بدین منظوراز جوشانده 40 تا 50 گرم برگ خشک پای خر در یک لیتر آب 2 تا 4 فنجان درروز، تناول شود.
همچنین دارای اثرات اشتها آوری، ضد درد، ضد التهاب، ضد سرفه و خلط آوری می باشد.

توجه: کسانی که ناراحتی کبدی دارند از این گیاه با احتیاط استفاده کنند و نباید بیش از ۲ هفته استفاده شود.



برچسب ها: خرید پاخری , خرید گیاه پاخری , خرید عصاره پاخری , پاخر , خرید پاخری گیاه , خواص پاخری , خواص گیاه پاخری اصل , پاخری گیاه , گیاه پاخری خشک شده ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط