تماس با ما 09036552500 صمغ عربی اصلی سودانی 200 گرمی درشت

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


صمغ عربیصمغ عربی، که از درختی به نام صمغ سنگالی بدست می‌آید وصمغ عربی که به نام صمغ درخت اقاقیا هم در میان آسیایی ها شناخته شده، سفید رنگ و محلول در آب است و عمدتاً شامل هیدرات‌های کربن است. صمغ عربی یا صمغ آکاسیا صمغی طبیعی است که از دو گونه آکاسیا به نام‌های Acasia senegal،Acasia seyal استخراج می‌شود.

از صمغ عربی در صنایع غذایی به عنوان «پایدارکننده» و در صنعت چاپ به عنوان روان‌کننده در انواع خاصی از جوهر برای چاپ استفاده می‌شود.

از این صمغ در گذشته استفاده‌های زیادی می‌شده‌است از جمله آن به عنوان تغییر میزان گرانروی جوهر مرکب. صمغ عربی ترکیب پیچیده‌ای از ساکاریدهاو گلیکوپروتئین‌ها می‌باشد که مهم‌ترین خواص صمغ از این ترکیب‌ها می‌باشد.این صمغ خوراکی می‌باشد.

صمغ عربی بهترین دارو برای نرم کردن گلو و برونشیت است . صمغ عربی یکی از ترکیبات مهم شربت نوشابه می‌باشد...

  • .
  • خواص مهم دارویی

    آكاسیا یا صمغ عربی قویا قابض است. از این گیاه برای انقباض و سفت شدن غشاهای مخاطی بدن مشابه Hamamelis virginiana یا بلوط مورد استفاده قرار می‌گیرد. آكاسیا به روشهای مخالف مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مثال لوسیون تهیه شده از گیاه برای درمان خونریزی لثه‌ها و مصرف آن به صورت غرغره برای راحت شدن از تحریك‌پذیری گلو و شستشو برای درمان اگزما یا ورم ملتحمه چشم و دیگر ناراحتیهای چشمی و دوش گرفتن برای جلوگیری از ترشح زیاد واژینال مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین به صورت خوراكی برای درمان اسهال استفاده می‌شود. در طب آیورودیك از آن برای درمان خروج منی پیش‌رس استفاده می‌شود.

  • در کوکا کولا .
  • همچنین در آب نبات و البته در آدامس.
  • در نقاشی از آن به عنوان یک ماده چسبنده در آبرنگ استفاده می‌شود.
  • در صنعت چاپ و داروسازی و لوازم آرایشی نیز از آن استفاده می‌شود.
  • یکی از ترکیبات مهم واکس نیز صمغ عربی می‌باشد.
  • ماده چسبنده تمبرهای پستی نیز از این صمغ می‌باشد.
  • در سیگارسازی نیز به عنوان چسبنده کاغذ سیگار می‌باشد.

۸۰ درصد صمغ عربی در سودان تولید می‌شود؛ که بخش مهمی آز آن از دارایی‌های اسامه بن لادن بوده‌است.

احتیاطات و منع مصرف

مصرف خوراكی و یا تنفسی باعث ایجاد حساسیت می‌شود و نباید بیش از 3-2 هفته مصرف شود. افرادی كه به گیاه آلرژی دارند و همچنین در دوران بارداری و شیردهی از مصرف آن احتراز نمایند

200 گرمی

گردآورنده مطلب : عطاری خراسانی



برچسب ها: صمغ عربی , خرید صمغ عربی , زنج , صمغ آکاسیا , خواص درمانی صمغ عربی , باز کننده صدا , صمغ اصلی عربی , ضد گرفتگی صدا , صد یبوست , کاهنده قند خون , خرید صمغ عربی بخو ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط