تماس با ما 09036552500 کبابه چینی اصلی 100 گرمی

مشخصات اصلی


قیمت: 270000 تومان

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


کبابه، حب العروس

Piper cubeba

به هندی کباب چینی نامند؛ ثمر درختی است که از ملک چین و نواح آن و روم می‌آورند و دو صنف می‌باشد صغیر و کبیر. کبیر را حب العروس نامند و آن فی الجمله شبیه به حب بلسان است و مایل به تیرگی و سیاهی و مغز

آن سفید و خوشبو و تند طعم و درخت آن شبیه به درخت مورد و نوع صغیر آن فلنجه و افلنجه نیر نامند و از مطلق آن مراد صنف کبار است و بهترین آن تازه خوشبوی تند طعم آنست که از چین آورند و بعد از آن رومی و این بهتر از هندی است زیرا که هندی تلخ می باشد و قوت آن تا ده سال باقی می‌ماند. بعضی گفته اند ثمر آس بری است و اصلی ندارد.


Image result for ‫کبابه‬‎

طبیعت آن در دوم گرم و خشک و بعضی در سوم گفته‌اند و بعضی گفته‌اند با قوت حاره قوت بارده نیز دارد

خواص: بسیار لطیف کننده و باز کننده و رافع سردردهای مزمن و جویدن آن خوشبو کننده دهان و مقوی لثه و رافع زخم های پیوره دندان و صاف کننده آواز و رافع خفقان و مقوی معده و احشاء و اعضاء داخلی است. اسهال را رفع و باز کننده گرفتگی های کبد و احشاء و کلیه و حل کننده نفخ و امراض کبدی و طحال و مدر بول و پاک کننده زخم های مجاری آنها است سنگ های آنها را خرد کرده و خارج می سازد. مصرف دو درهم آن با سکنجبین برای لکه های پوستی سفید نافع و ضماد آن با پیه حیوانات تورم ها را از بین می برد. مالیدن آن با عطر خوشبو کننده بوی بدن و برای مثانه مضر است که مصلح آن مصطکی است و سردرد عارض از آن را با صندل و گلاب می کنند. مقدار خوراک دارویی آن یک مثقال است

خواص درمانی:

آن را بخورید بادشکن است ، داروی موثری برای قطع کردن قی و اختلالات معده و آفتاب زدگی است.

بزاق آور است و اشتها را تحریک و به ترشحات هضمی کمک می­کند.

برای معالجه رماتیسم ، بیماری آمیزشی ، اسهال خونی و سایر اختلالات دفعی نافع است.

لطیف کننده و بازکننده گرفتگی­های عروق سر و سینه استک

صاف کننده آواز است و خفقان را رفع می­کند.

مقوی معده و آلات داخل شکم است.

مدر است و مجاری ادرار را پاک و ضدعفونی می کند و سنگ مثانه را خرد کرده و مجاری بول را از سنگ ریزه پاک می­نماید ، تکرر ادرار را درمان می­کند و از خیس کردن بستر در موقع خواب جلوگیری می­کند.

افلنجه‌

عده‌اى از حكماى طب سنتى افلنجه را تخم كبابه صغیر مى‌دانند.این دانه شبیه‌خردل و تند و معطر است.بوى آن شبیه بوى سیب،رنگ آن سرخ و طعم آن تلخ‌است.بلندى گیاه آن تا  ١  متر برگ آن شبیه برگ بادام و گلهاى آن سفید مى‌باشد.

کبابه

افلنجه از نظر طبیعت گرم و خشك است ولى گرمى و خشكى آن كمتر از كبابه‌است.خواص آن شبیه كبابه ولى ضعیفتر از كبابه است.مقدار خوراك آن تا  ١٠  گرم‌یعنى دوبرابر مقدار خوراك كبابه مى‌باشد.

تهیهء گرد كبابه:كبابه را به مقدار موردنظر گرفته غربال كرده و با دست اجزاى‌خارجى آن را جدا نموده و در گرم‌خانه در  ٢۵  درجهء سانتى‌گراد مى‌خشكانند و نرم‌كوبیده از الك مویى داروسازى شمارهء  ٢  رد مى‌كنند.مقدار خوراك از این گرد  ١۵ گرم است كه  ٩  قسمت كرده و هر قسمت را با قدرى شربت قند در عرض شبانه‌روزبتدریج مى‌خورند.در دفع سوزاك تا  ٣٠  گرم گرد كبابه را به‌طور معجون و یا مخلوطبا شربت قند تجویز مى‌كنند.

تنقیه كبابه:گرد كبابه  ٢۵  گرم،دم‌كردهء ریشهء خطمى  ٢۵٠  گرم مخلوط كنند و دردفع سوزاك مجراى بول در مواردى كه خوردن آن منعى نداشته باشد تنقیه نمایند.

شربت كبابه:شربت ساده  ٣٠٠  گرم،عصارهء الكلى كبابه  ٣٠  گرم.آنها را مخلوطو الكل را تبخیر نمایند و شربت كبابه كه در رفع خناق استعمال مى‌شود،عبارت است‌از  ١٢  جزء گرد كبابه و  ٢۴  جزء شربت ساده و مقدار خوراك آن  ١٢٠  گرم است.


همچنین برای عفونت مجاری تناسلی و ادراری، بیماری‌های آمیزشی (سوزاک)، اسهال خونی، سردرد مزمن، اختلالات معده، هیستری، برونشیت، تکرر ادرار، سرگیجه، رعشه و روماتیسم مفید است.


100 گرمی 25 ت


برچسب ها: کبابه چیست , کبابه , کبابه چینی چیست , کبابه هندی , گیاه کبابی , گیاهان دارویی کبابه , داروی گیاهی کباب , خرید کبابه اینترنتی , خرید کبابه چینی اصلی ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط