تماس با ما 09036552500 نخود سیاه اصل نسابیده نیم کیلویی

ستاره شهر

معرفی اجمالی محصول


نقد و بررسی
مشخصات فنی
فیلم محصول
پرسش و پاسخ

نقد و بررسی


همان لپه فراوری نشده است


طبع نخود سیاه

این نخود به داشتن طبع گرم و خشک معروف است . نخود سیاه غنی از آنتی اکسیدان ها، ویتامین A، فسفر، ویتامین C، پتاسیم، کلسیم، فولات، مس، آهن، فیبر و پروتئین می باشد.

نخود سیاه محصول کجاست؟

محل کشت و زراعت نخود سیاه اکثرا در هند و قسمت هایی از ایتالیا است. در زبان هندی به آن کالا چانا می گویند. این نخود در کشور ایران به صورت لپه یافت می شود. زیرا بسیار نایاب است. اندازه این نخود از نخود های معمولی ریز تر است.

آشنایی با آب نخود سیاه

لازم به ذکر است که این نخود حاوی ویتامین های زیادی است. همچنین این نخود حاوی آنتی اکسیدان های زیادی است با این وجود خواص زیاد دیگری دارد و برای سلامتی بسیار مفید است.

یکی از حبوبات نایاب نخود سیاه است که منبع پروتئین گیاهی است. در طب سنتی از این نخود برای درمان بیماری های زیادی از جمله سرماخوردگی، کم خونی و بیماری های ویروسی مورد استفاده قرار میگیرد.

این نخود در بازار به شکل لپه به فروش میرسد، آن را دو نیم می کنند و بصورت لپه ای میفروشند. این نخود از آن دست حبوباتی است که کمتر مصرف می شود و یا حتی بهتر است بگوییم اصلا مصرف نمی شود. همچنین یکی دیگر از خواص این نخود برای کسانی است که از سنگ کلیه رنج میبرند.

خواص نخود سیاه

درست است که این نخود مانند سنگی سفت و محکم است اما خاصیت های باورنکردنی زیادی دارد. این نخود دارای ویتامین‌ های A | B6 | C | D | E | K ، کوبالامین، فولات، ریبوفلاوین، تیامین مواد معدنی مانند کلسیم، مس، سدیم، آهن، منیزیم، نیاسین، فسفر، پتاسیم، منگنز و روی است‌. علاوه بر این‌ موارد، همانطور که گفتیم این نخود حاوی مقدار زیادی از آنتی اکسیدان‌ها است.

عکس نخود سیاه | عطاری آنلاین مجتبی محقق

نخود سیاه برای تقویت سیستم ایمنی

از آنجایی که نخود سیاه حاوی مقادیر بسیار زیادی فولات، آهن، روی، پروتئین، منگنز و کلسیم است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و همین امر موجب می شود تا کمتر دچار بیماری بشویم و اگر بیمار شدیم سریع تر بهبود یابیم.

نخود سیاه بهترین باز کننده صدا و رفع عفونت و ضعف تارهای صوتی اسیب دیده است

نخود سیاه برای پیشگیری از بیماری قلبی

فولات و منزیم موجود در نخود سیاه موجب می شود تا دچار تنگی عروق و همچنین دچار لختگی خون نشویم. این نخود دارای فولات و منیزیم حاوی آنتی اکسیدان، آنتوسیانین‌ها، سیانیدین و فیتون است که به سالم ماندن قلب و رگ های خونی کمک می کند. همین امر موجب می شود پزشکان این نخود را گزینه مناسبی برای سلامتی قلب بدانند.

سلامت دستگاه گوارش

یکی از آن حبوباتی که مقدار زیادی فیبر دارند، نخود سیاه است که برای سالم ماندن دستگاه گوارش لازم و ضروری است؛ مقدار فیبری که در این نخود وجود دارد خطر ابتلا به بیماری کولیت روده، یبوست و سرطان روده را کم می کند.



برچسب ها: خرید نخود سیاه , خواص نخود سیاه , نخود سیاه چیست , نخود سیاه ایرانی , خرید نخود سیاه کمیاب , عکس نخود سیاه , خرید گیاهان دارویی کمیاب ,

مشخصات فنی


فیلم محصول



پرسش و پاسخ


ارسال پرسش جدید

نام :
ایمیل :
متن :
کد امنیتی : ریست تصویر
محصولات مرتبط